Vai trò quy luật mâu thuẫn trong phân tích chính sách của doanh nghiệp
Published
How to Cite
Issue
Section
Keywords:
opposite sides, policy contradictions, businessesAbstract
As the “core” of materialist dialectics, the law of contradiction plays a role as a tool to analyze the unity and struggle between the elements and attributes that make up things and phenomena. This article initially applied the tool nature of the law of contradiction to the analysis of contradictions in business policies, in order to detect and handle the existing problems of policies, thereby promoting business development.
References
1. Mác, C., & Ăngghen, P. (n.d.). Toàn tập (Tập 3).
2. Giáo trình triết học Mác – Lênin. (2021). Hà Nội: Nhà xuất bản Chính trị Quốc gia Sự thật.
3. Lasswell, H. D., & Kaplan, A. (1970). Power and society. New Haven, CT: Yale University Press.
4. Lênin, V. I. (2005). Toàn tập (Tập 23). Hà Nội: Nhà xuất bản Chính trị Quốc gia Sự thật.
5. Lênin, V. I. (2005). Toàn tập (Tập 29). Hà Nội: Nhà xuất bản Chính trị Quốc gia Sự thật.
6. Vũ, C. Đ. (2011). Giáo trình khoa học chính sách. Hà Nội: Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội.
7. Mâu thuẫn. (n.d.). Retrieved from http://tratu.soha.vn/dict/vn_vn/M%C3%A2u_th u%E1%BA%A9n
8. Nguyễn, T. H., & Vũ, S. C. (2013). Lý thuyết phân tích chính sách. Hà Nội: Nhà xuất bản Tài chính.